Τι λέμε στα δύσκολα;

Τι λέμε στα δύσκολα;

Πως με το χιούμορ, την αποδοχή και την ενσυναίσθηση μεγαλώνουμε ανθεκτικά παιδιά

Τι λέμε στα δύσκολα;

Ο Michael Grose εξηγεί πως τόσο τα παιδιά όσο και οι ενήλικες στις ανθεκτικές οικογένειες καλύπτουν ο ένας τις ανάγκες του άλλου στις δύσκολες καταστάσεις, επιλέγοντας συγκεκριμένο γλωσσικό κώδικα ανάλογα με την κατάσταση, αντί για γενικευμένες φράσεις. Ακολουθούν 10 παραδείγματα που το χιούμορ, η αποδοχή και η ενσυναίσθηση γίνονται σύμμαχοι μας και τα είδη των καταστάσεων που είναι καλό να εφαρμόζονται.

  1. «Έλα τώρα, γέλα»

Τακτική: Χιούμορ

Καλό για παιδιά που βιώνουν κάποια απογοήτευση, αποτυχία ή απώλεια.

Το χιούμορ είναι ένα δυνατό εργαλείο για την ανάπτυξη της ανθεκτικότητας, αφού αναπτύσσει αισθήματα ελέγχου. Αφήστε τα παιδιά να αστειευτούν ή να διακωμωδήσουν σοβαρές καταστάσεις καθώς αυτός είναι ένας πετυχημένος τρόπος να αποφορτιστούν από αισθήματα άγχους. Σαν γονέας, ελαφρύνετε έντονες καταστάσεις, σατιρίζοντας τον εαυτό σας και χρησιμοποιώντας το δικό σας χιούμορ.

  1. «Μην το αφήσεις να χαλάσει τα πάντα»

Τακτική: Συγκροτημένη σκέψη

Καλό για παιδιά που νιώθουν καταπιεσμένα, που βιώνουν κάποια απόρριψη ή που είναι τελειομανή

Το να στεγανοποιούμε αρνητικά γεγονότα και να τα απομακρύνουμε από το να επηρεάζουν και άλλες πτυχές της ζωής μας είναι μια σημαντική ικανότητα. Όταν συμβαίνει κάτι αρνητικό, τα παιδιά πρέπει να μάθουν να το αφήνουν πίσω τους ώστε να συνεχίσουν την υπόλοιπή τους μέρα.

  1. «Ας κάνουμε ένα διάλειμμα»

Τακτική: Αποπροσανατολισμός

Καλό για: Παιδιά που βιώνουν πιεστικές καταστάσεις, παιδιά που υπεραναλύουν, παιδιά που έχουν πολύ φορτωμένη καθημερινότητα.

Όταν τα παιδιά είναι πιεσμένα από κάποια συμβάντα ή περνούν πολύ χρόνο να σκέφτονται και να υπεραναλύουν καταστάσεις, είναι χρήσιμο να κάνουν κάτι ώστε να αποσπάται η προσοχή τους από την κατάσταση. Παιχνίδια, λίγη τηλεόραση, βόλτες, είναι όλα καλά παραδείγματα για να αποπροσανατολίσουν το μυαλό των ανήσυχων και αγχωμένων παιδιών από το πρόβλημα. Η ικανότητα να αποσπάς την προσοχή σου, είναι υγιής και μπορεί να αποφέρει ένα πιο ευτυχισμένο μέλλον. Βοηθά επίσης τα παιδιά να μην βιώνουν ξανά και ξανά τις αρνητικές εμπειρίες στο μυαλό τους.

  1. «Έχεις μιλήσει σε κανέναν γι’ αυτό;»

Τακτική: Ψάχνοντας βοήθεια

Καλό για: Παιδιά που έχουν υπάρξει θύματα εκφοβισμού, βιώνουν καταστάσεις κοινωνικής πίεσης και πρέπει να διαχειριστούν προσωπικές ανησυχίες.

Οι ανθεκτικοί άνθρωποι ψάχνουν παρηγοριά στη συντροφιά άλλων όταν βιώνουν κάποια μεγάλη δυσκολία. Γι’ αυτό οι κοινωνικές σχέσεις είναι μια σημαντική προφυλακτική τακτική για τους νέους. Το να μάθουμε τον τρόπο να επικοινωνούμε ώστε να αποζητούμε βοήθεια, είναι από τις καλύτερες τακτικές για να μπορούμε να ξεπερνούμε τις δυσκολίες της ζωής.

  1. «Ξέρω ότι φαίνεται άσχημο όμως θα το ξεπεράσεις»

Τακτική: Προσφορά ελπίδας

Καλό για: Παιδιά που βιώνουν κάποια απώλεια, bullying, αλλαγή ή έντονη απογοήτευση

Υπάρχουν φορές που οι γονείς δε μπορούν να κάνουν κάτι πέρα από το να ενθαρρύνουν τα παιδιά τους, όταν η ζωή δεν τα φέρνει όπως τα περίμεναν και να αποτελούν πηγή ελπίδας και αισιοδοξίας. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η ανθεκτικότητα ενός παιδιού ή ενός νέου ενδυναμώνεται από την παρουσία τουλάχιστον ενός υποστηρικτικού ενηλίκου. 

  1. «Τι μπορείς να μάθεις από αυτό ώστε να μη σου συμβεί ξανά;»

Τακτική: Θετικός ανασχεδιασμός της κατάστασης

Καλό για: Παιδιά που κάνουν λάθη, που απογοητεύουν άλλους ή βιώνουν προσωπική απογοήτευση.

Ένα από τα πιο κοινά χαρακτηριστικά των αισιόδοξων ατόμων είναι η ικανότητά τους να βρίσκουν ένα μάθημα ή να ψάχνουν για ένα μήνυμα σε κάθε αρνητική ή δύσκολη κατάσταση που αντιμετωπίζουν. Οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να ανασχεδιάζουν ένα συμβάν με θετικό τρόπο ώστε να το δουν πιο αισιόδοξα. Σημαντικό είναι τα παιδιά να δουν ότι εσύ επιλέγεις να δεις μια κατάσταση θετικά ή αρνητικά.

  1. «Ότι είναι να γίνει, θα γίνει»

Τακτική: Αποδοχή

Καλό για: Παιδιά που ανησυχούν για αποτυχία σε εξετάσεις ή κάποιο άλλο στόχο, για πιο απαισιόδοξα παιδιά

Αν σας έχει συμβεί να βιάζεστε για μια πολύ σημαντική συνάντηση και καθυστερήσετε για ώρες στην κίνηση, τότε ξέρετε τι σημαίνει να διαχειρίζεσαι καταστάσεις που δεν μπορείς να ελέγξεις. Ο μόνος τρόπος να αντιμετωπίσεις μια τέτοια κατάσταση είναι να αποδεχτείς ότι η ανησυχία και ο θυμός δε θα οδηγήσουν πουθενά. Με τον ίδιο τρόπο, οι ανθεκτικοί γονείς βοηθούν τα παιδιά τους να καταλάβουν για τι αξίζει να αγχώνονται και για τι όχι. Κάποια πράγματα δε θα αλλάξουν ποτέ, όσο κι αν τα παιδιά ανησυχούν ή τα βάζουν με τους εαυτούς τους.

  1. «Αυτό δεν είναι και το τέλος του κόσμου»

Τακτική: Διατήρηση της λογικής

Καλό για παιδιά που δραματοποιούν καταστάσεις

Ενώ όλοι μας δραματοποιούμε συχνά καταστάσεις, το να καταλήγεις πάντα στο χειρότερο πιθανό σενάριο ή συμπέρασμα τελικά προκαλεί μόνο άγχος. Όταν τα παιδιά συνέχεια σκέφτονται τις χειρότερες εναλλακτικές, πρέπει να τα βοηθήσουμε να αλλάξουν τον τρόπο σκέψης τους. ‘Ναι, μπορεί να καταλήξεις να μην ξέρεις κανένα στην κατασκήνωση όμως δε θα είσαι ο μόνος. Εξάλλου μάλλον θα κάνεις νέους φίλους όπως κάνεις συνήθως.’

  1. «Ίσως έχεις δίκιο, όμως έχεις σκεφτεί ότι…»

Τακτική: Ευελιξία στην σκέψη

Καλό για παιδιά που δραματοποιούν καταστάσεις, βιώνουν ακραία συναισθήματα ή υπερβάλλουν

Είναι σημαντικό για τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν ότι δεν είναι όλα μαύρο ή άσπρο. Αντικαταστήστε το ‘είμαι έξαλλος’ με το ‘με ενόχλησε’. Το ‘Είναι μια καταστροφή’ με ‘Έχουμε ένα πρόβλημα. Το ‘σιχαίνομαι’ με το ‘δεν μου αρέσει’. Η ρεαλιστική γλώσσα οδηγεί και σε ρεαλιστική σκέψη.

  1. «Τι μπορούμε να κάνουμε γι’ αυτό;»

Τακτική: Δραστηριοποίηση

Καλό για παιδιά που μελαγχολούν εύκολα, που βιώνουν κάποια απογοήτευση, που νιώθουν ανεπαρκή

Συχνά τα παιδιά νιώθουν να μη μπορούν να διαχειριστούν καταστάσεις όπως συνεχή αποτυχία σε κάποια τους προσπάθεια ή συχνή απόρριψη από άλλους. Αυτά τους δημιουργούν συναισθήματα ανεπάρκειας και μοναξιάς. Η δραστηριοποίηση είναι συχνά η καλύτερη λύση. Βοηθήστε τα να κοιτάξουν μπροστά, να θέσουν στόχους, να φτιάξουν κάποια πλάνα. Εντοπίστε ποιο είναι το πρώτο βήμα για μια καινούρια τους προσπάθεια και βοηθήστε τα να το κάνουν.

Κάντε το μέρος της καθημερινότητας σας

Το κλειδί της επιτυχίας είναι να γίνουν αυτές οι φράσεις αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής οικογενειακής γλώσσας. Θα ξέρετε ότι έχετε πετύχει όταν τα παιδιά σας, σαν ενήλικοι πλέον, θα σας θυμίζουν όταν παραπονιέστε ότι ‘μπορείτε να το ξεπεράσετε’, ‘δείτε την αστεία του πλευρά’ ή ‘θα περάσει κι αυτό’. Τότε θα ξέρετε ότι γαλουχήσατε τα παιδιά σας με κάποια σημαντικά μηνύματα για το πώς να αντιμετωπίζουν τη ζωή.

 

Πηγή: www.kidspot.com.au

RELATED ARTICLES

Συμβουλές για το τέλειο color blocking!

Συμβουλές για το τέλειο color blocking!

Γράφει η Αγγελική Βιτσάκη  To color blocking trend συνεχίζει δυναμικά και φέτος με την παρουσία του να δίνει χρώμα στη ζωή μας! Και για να είμαστε πιο ακριβείς να δίνει χρώμα στη ντουλάπα μας. Οι

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Στιλιστική ατζέντα της εβδομάδας #47!

Στιλιστική ατζέντα της εβδομάδας #47!

Στιλιστική ατζέντα της εβδομάδας #47! Μία από τις πιο συχνές ερωτήσεις που κάθε γυναίκα καλείται να απαντήσει καθημερινά είναι «Τι θα φορέσω πάλι σήμερα;»… Το Prima Donna Vera, όμως, επιστρέφει και αυτήν την εβδομάδα με

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Πώς να φορέσετε το must χρώμα της εποχής και τις αποχρώσεις του!

Πώς να φορέσετε το must χρώμα της εποχής και τις αποχρώσεις του!

  Το κίτρινο είναι ένα από τα πιο hot χρώματα ,έχει κατακλύσει όχι μόνο τις πασαρέλες,αλλά και το street style!Αυτή η ζωηρή και έντονη απόχρωση είναι όλα όσα χρειάζεσαι,για να ζωντανέψει η διάθεσή σου! Σε

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ