Κωνσταντίνος Κασπίρης: Μία από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες στο χώρο της μόδας

Κωνσταντίνος Κασπίρης: Μία από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες στο χώρο της μόδας

Κωνσταντίνος Κασπίρης: Μία από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες στο χώρο της μόδας

O Κωνσταντίνος Κασπίρης αναμφισβήτητα ήταν, είναι και θα είναι ένας από τους πιο σημαντικούς ανθρώπους της μόδας. Η φήμη του και οι διακρίσεις του έχουν ξεπεράσει τα Ελληνικά σύνορα! Απλός, σεμνός, ταπεινός, δίχως σνομπισμούς και ένα τεράστιο βιογραφικό… Θα μπορούσα να μιλάω ώρες για εκείνον, τις επιτυχίες του, αλλά και για την εξαιρετική και σπάνια συνέντευξη που θα διαβάσετε παρακάτω. Απολαύστε τον.

by Σπύρος Καλαματιανός 

Λέξεις οι οποίες συναντάτε πολύ συχνά σε όλα τα χρόνια της πορείας σας: ομορφιά, γυναίκα, αισθητική και στυλ. Ακούγοντας αυτές τις 4 λέξεις, τι εικόνες σας έρχονται στο μυαλό;

Πολλές και διάφορες. Καταρχάς, πιστεύω ότι ζούμε σε μια εποχή που θα πρέπει πρώτ’ απ’όλα να προσέχουμε την αισθητική μας, γιατί είναι αυτό που μας έχει μείνει και αυτό το οποίο μας κάνει να ξεχωρίζουμε και είναι και μία εποχή που λόγω κρίσης η αισθητική πια πρέπει να είναι καθαρή και να ανεβαίνει συνεχώς παραπάνω. Μιλάμε πια για υψηλή αισθητική, γιατί από εκεί μέσα μπορούμε να βρούμε τη σωτηρία μας λόγω του ότι δεν υπάρχει δυνατότητα ο κόσμος, το κοινό, οι γυναίκες, οι άντρες να ντυθούν ή να φροντιστούν όπως θέλουν. Εκεί πέρα πια πρέπει να είναι πιο αυστηροί στο στυλ τους και στην αισθητική τους.

Θεωρείτε ότι η σημερινή Ελληνίδα/ο σημερινός Έλληνας λόγω του ίντερνετ είναι καλύτερα ενημερωμένος σε θέματα μόδας και αισθητικής;

Ο σημερινός Έλληνας έχει αυτό που δεν είχε ο Έλληνας των 90’s και δεν είχε και ο Έλληνας των προηγούμενων δεκαετιών, δηλαδή μπορεί και ενημερώνεται από το ίντερνετ, υπάρχουν χιλιάδες sites που μπορούν να τον ενημερώσουν. Παίρνει πάρα πολλές πληροφορίες, περισσότερες και απ’όσες πραγματικά χρειάζεται. Αυτό σημαίνει ότι είναι ενημερωμένος, ότι ξέρει τι γίνεται στη διεθνή σκηνή, ότι έχει αναπτύξει το αισθητήριό του και ξέρει ποιο είναι άψογο, ποιο είναι σωστό, ποιο είναι καλό, ποιο είναι λάθος. Η γνώση πάντα βελτιώνει τις καταστάσεις και η γνώση βελτιώνει και την αισθητική και το στυλ κάποιου ανθρώπου. Ο Έλληνας έχει σήμερα όλα τα δεδομένα και όλα τα εφόδια που χρειάζεται, για να έχει ένα πιο ανεπτυγμένο στυλ από όλα τα προηγούμενα χρόνια. Απλά τώρα ο Έλληνας λόγω κρίσης δεν έχει τη δυνατότητα να το εκφράσει όπως θα έπρεπε. Παρ’όλα αυτά, όμως, και ειδικά στη νέα γενιά, το οποίο είναι κάτι που με χαροποιεί ιδιαίτερα, βλέπω ότι πειραματίζονται και ότι εκφράζουν το στυλ τους με τον καλύτερο τρόπο. Ο Έλληνας, σε λίγα χρόνια, αν ξεπεράσουμε όλο αυτό και φύγουμε από αυτόν τον σκόπελο που λέγεται κρίση, πιστεύω ότι θα είναι από τους πιο κομψούς Ευρωπαίους.

Είστε ένας άνθρωπος που έχει ζήσει πολύ έντονα την Ελλάδα, αλλά έχει ζήσει πολύ έντονα και το εξωτερικό. Οι διαφορές του τότε με του σήμερα ποιες είναι;

Άπειρες, τεράστιες. Τότε υπήρχε ένας ρομαντισμός, ένας πειραματισμός στη μόδα, υπήρχε ένας αέρας μεγαλύτερης δημιουργίας στη μόδα. Τώρα λόγω των συνθηκών, γιατί η κρίση δεν είναι μόνο ελληνική, είναι πιο ευρεία, τα πράγματα έχουν γυρίσει πιο πολύ στο εμπορικό και όπου μπαίνει πολύ εμπορικότητα χάνεται η καλλιτεχνικότητα. Αυτό δε σημαίνει ότι και στην εποχή μας δε γίνονται εξαιρετικά πράγματα. Βέβαια ζούμε πια στις δεκαετίες της ανακύκλωσης, που όλα έχουν γίνει και πρέπει να ξαναειπωθούν με διαφορετικό τρόπο από την αρχή. Ζούμε στις εποχές που οτιδήποτε καινούριο σε αυτόν τον τομέα που λέγεται μόδα θα έχει να κάνει με τα υλικά και όχι σχεδιαστικά πια.

Ποια είναι τα στοιχεία που βοηθούν ένα δημιουργό να εξελιχθεί, να εξελίξει την έμπνευσή του, τη σκέψη του;

Καταρχάς να ξεκαθαρίσουμε ένα πράγμα, ότι όποιος ασχολείται με τη μόδα με οποιονδήποτε τρόπο, πρέπει να ξέρει το αντικείμενό του που σημαίνει ότι πρέπει να το έχει σπουδάσει. Η μόδα δεν είναι άντε ξύπνησα ένα πρωί και δήλωσα σχεδιαστής ή στυλίστας ή ενδυματολόγος, γιατί αυτά τα έχουμε κάνει στην Ελλάδα και φταίω κι εγώ γι αυτό. Έχω παράγει σε αυτή τη χώρα πολλούς στιλίστες, οι οποίοι δεν είχαν τις απαραίτητες σπουδές  και γι αυτό έχω μετανιώσει. Απλά είχαν ένα αυτοκίνητο, κάποιες γνωριμίες και μπορούσαν να κινηθούν. Προϋπόθεση απαραίτητη, λοιπόν, όποιος ασχολείται με τη μόδα πλέον να την έχει σπουδάσει. Διαφορετικά να την αφήσει ήσυχη είτε αυτός θέλει να λέγεται designer, είτε σχεδιαστής, είτε στυλίστας, είτε ενδυματολόγος, είτε fashion blogger, είτε θέλει να έχει site μόδας. Αυτό το ό,τι δηλώσεις είσαι σε αυτή τη χώρα πρέπει να πεθάνει. Τη σπουδάζεις τη μόδα, την εξασκείς και μέσα από την εξάσκηση αποκτάς την ανάλογη πείρα, η οποία συνεπικουρεί σε όλα αυτά.

                                                            kwnstantinos kaspiris

Σας ενοχλεί που πολλές fashion bloggers, πολλοί επώνυμοι βάζουν το όνομά τους πάνω σε ρούχα, κοσμήματα κτλ ή όχι;

Αυτό με ενοχλεί μόνο όταν λένε ότι τα σχεδιάζουν οι ίδιοι. Αυτό είναι ένα διεθνές φαινόμενο και είναι ένας τρόπος, ώστε κάποιοι άνθρωποι, οι οποίοι είναι αναγνωρίσιμοι, να εκμεταλλευτούν την αναγνωρισιμότητά τους. Αυτό είναι θεμιτό. Απλά, όταν βάζουν μόνο το όνομα και λένε ότι τα σχεδίασε ο τάδε κι εγώ βάζω τη φίρμα, είναι οκ. Όταν λένε, όμως, ότι τα σχεδίασα εγώ χωρίς να έχουν γνώση και επειδή με τους περισσότερους από αυτούς έχω συνεργαστεί στο παρελθόν, ξέρω ότι έχουν μαύρα μεσάνυχτα όσον αφορά τη μόδα. Συνεπώς καλό είναι να βάζουν το όνομά τους και να λένε by τάδε και ο τάδε να είναι ο νέος σχεδιαστής, ο οποίος χρειάζεται και την υποστήριξή μας. Για το fashion blogging πρέπει, επίσης, να ξέρεις από μόδα, ώστε να μπορέσεις να το κάνεις. Το fashion blogging, για να κρατηθεί, πρέπει να γίνει ένα ξεσκαρτάρισμα, όπως έχει γίνει στο εξωτερικό. Στο εξωτερικό αυτή τη στιγμή οι μεγάλοι οίκοι έχουν απορρίψει το fashion blogging και έχουν διατηρήσει κάποιους fashion bloggers διεθνώς που είναι γνώστες της μόδας ή είναι άτομα που ξεχωρίζουν για το προσωπικό τους στυλ, το οποίο όμως μπορούμε και να το εξηγήσουν, που σημαίνει ότι έχουν εντρυφήσει επάνω στη μόδα ή να το εξελίξουν. Αυτό το πράγμα στην Ελλάδα ελάχιστα υπάρχει. Πρέπει να γίνει ένα ξεσκαρτάρισμα και να φανούν ποιοι είναι πλέον οι fashion bloggers. Οι fashion bloggers πρέπει να υποστηρίζονται από εταιρείες ή από καταστήματα σωστά, οργανωμένα και αυτό εφόσον πείσουν τους επαγγελματίες του χώρου ότι όντως αξίζει αυτό.

Τι εικόνες έχετε από τα πρώτα σας βήματα;

Θυμάμαι από μικρό παιδί ζωγράφιζα πάρα πολύ και ζωγραφίζω εξαιρετικά. Μάλιστα μου είχαν προτείνει να κάνω και μία δυο εκθέσεις παλαιότερα αλλά ποτέ δεν τις τόλμησα. Από εκεί και πέρα όποτε ζωγράφιζα, ζωγράφιζα γυναίκες. Ίσως ήταν η ανάμνηση που μου έμεινε από τη μητέρα μου, η οποία ήταν πάρα πολύ κομψή και θυμάμαι, όταν έβγαιναν με τον πατέρα μου έξω για κοινωνικές εκδηλώσεις, που καθόμουν κάτω στο πλατύσκαλο με τη νταντά μου, έβλεπα τις γόβες της. Μου έχει μείνει σαν εικόνα. Ίσως αυτό με είχε επηρεάσει και όλες οι ζωγραφιές μου ήταν από γυναίκες. Μεγαλώνοντας σε ένα σπίτι όπου οι γυναίκες της οικογενείας μου ήταν πάρα πολύ κομψές, ήταν πάρα πολύ λογικό να αγαπήσω τη μόδα. Γι αυτό, ενώ προέρχομαι από μία ιατρική οικογένεια και ενώ έχω σπουδάσει κι εγώ ιατρική, την εγκατέλειψα, για να ασχοληθώ με τη μόδα.

Κάποια άλλα πρότυπα τα οποία ήταν σαν ερέθισμα;

Ενώ οι περισσότεροι νέοι της γενιάς μου παθιαζόντουσαν με σταρ του ελληνικού κινηματογράφου, μετά τα έφερε έτσι η ζωή και όλες οι σταρ του κινηματογράφου όπως η Αλίκη, η Ζωή έγινα κάποια στιγμή φίλες μου. Από εκεί και πέρα εγώ ποτέ δεν είχα πρότυπα τις γυναίκες του ελληνικού κινηματογράφου. Εγώ ήμουν κολλημένος με το Hollywood και μου άρεσε όλη αυτή η γοητεία που απέπνεαν οι γυναίκες της ασημένιας οθόνης εκείνης της εποχής του Hollywood

Έχετε συνεργαστεί με πάρα πολύ μεγάλα ονόματα στο εξωτερικό…

Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να πούμε για τις σπουδές που έχω κάνει. Έχω βγάλει 2 ημικρατικές σχολές στην Ιταλία και στη συνέχεια μια σχολή στο Παρίσι. Στη συνέχεια, δούλεψα ως στυλίστας δίπλα σε ένα διάσημο φωτογράφο της ιταλικής σκηνής εκείνης της εποχής. Δούλεψα στη συνέχεια με πολλούς διάσημους φωτογράφους στην Ιταλία, δούλεψα και στο RAI, κάνοντας και show και τα ρούχα σε παρουσιαστές. Είχα ξεκινήσει να κάνω μια καριέρα και να γίνομαι γνωστός στην Ιταλία, όταν ένα καλοκαίρι γύρισα στην Ελλάδα για να δω τη μητέρα μου. Εκεί πέρα 2 σημαντικές γνωριμίες που συνέβησαν εκείνο το διάστημα με έκαναν και έμεινα στην Ελλάδα. Η μία ήταν με τον Γιώργο Βογιατζή, το διεθνή σταρ, ο οποίος μου ζήτησε να τον επιμεληθώ σε ένα ελληνικό σίριαλ στο Mega που ξεκίναγε τότε, και η δεύτερη ήταν με τη Μαίρη Δρακοπούλου, η οποία ήξερε τις δουλειές μου και από την ιταλική Vogue και ήξερε και το book μου από Ιταλία και με το που συναντηθήκαμε μου έκανε αμέσως πρόταση και με πήρε να με μανατζάρει και εδώ και στην Ευρώπη και παγκόσμια μέσω του πρακτορείου της, το οποίο τότε ήταν ότι πιο δυνατό υπήρχε στη μόδα. Εγώ υπήρξα ο main stylist της Μαίρης Δρακοπούλου και η ίδια υπήρξε ο μέντοράς μου, η δασκάλα μου, η αγαπημένη μου φίλη, η αδελφή μου. Με τη Μαίρη μοιραστήκαμε πάρα πολλά, ζήσαμε υπέροχες στιγμές, ζήσαμε δυσάρεστες στιγμές. Είναι ο άνθρωπος στον οποίο οφείλω πάρα πολλά. Οφείλω έναν τρόπο σκέψης, οφείλω την ισορροπία μου μέσα σε αυτόν το χώρο που λίγο χρειάζεται για να το χάσεις.

Τι έχειτε να θυμάστε απ’όλες αυτές τις σημαντικές προσωπικότητες που έχετε συνεργαστεί στο εξωτερικό;

Οι άνθρωποι οι οποίοι ήταν διάσημοι, ήταν και οι άνθρωποι με τους οποίους δεν είχα ποτέ κανένα πρόβλημα στη δουλειά μου. Ποτέ δε μου αρνιόντουσαν κάτι, ποτέ δεν αμφισβητούσαν κάτι που τους πρότεινα, πάντα ακολουθούσαν τις οδηγίες μου και γι αυτό είχαμε πάντα σωστά αποτελέσματα. Γενικότερα, δεν είχα πρόβλημα με ανθρώπους. Με αυτούς που είχα πρόβλημα, δηλαδή να αμφισβητούσαν κάτι που τους έλεγα, ήταν με ανθρώπους που ήταν wanna be διάσημοι. Αυτό σημαίνει ότι ο άνθρωπος που δεν έχει ανασφάλεια και ξέρει ποιος είναι, είναι και αυτός που μπορεί να δεχτεί έναν επαγγελματία για να τον ακούσει και να τον ακολουθήσει, γιατί όταν απευθύνεσαι σε κάποιους σαν εμένα για να σου κάνει το στυλ είτε για να σου παρουσιάσει τα προϊόντα σου είτε για να σου φτιάξει την εικόνα σου, σημαίνει ότι αγοράζεις τις γνώσεις του και την παιδεία του και αυτό το πράγμα θα πρέπει να το σεβαστείς, για να λειτουργήσει και αν θες να πάει παρακάτω, διαφορετικά δεν τον χρειάζεσαι. Ποτέ δεν αντιμετώπισα σοβαρό πρόβλημα, όμως, είτε σε μεμονωμένες δουλειές μου, είτε σε θιάσους, είτε σε ολόκληρα σχήματα.

                                               kwnstantinos kaspiris 2

Ποιες είναι οι λέξεις ή φράσεις οι οποίες σας χαρακτηρίζουν ως άνθρωπο;

Επειδή πια είμαι σε μία ηλικία που όλοι οι άλλοι είναι μικρότεροι από μένα αλλά κατά παράδοξο τρόπο αισθάνομαι πολύ νεώτερος απ’ολους τους άλλους, σημαίνει ότι έχουν περάσει πολλά χρόνια και οι λέξεις έχουν αλλάξει. Στο μυαλό μου ήταν η καριέρα μου, πρέπει να φτάσει εκεί που πρέπει που δεν πάει άλλο. Τώρα το μυαλό μου είναι πως μπορώ όλα αυτά τα οποία έχω μάθει και τα οποία έχω βιώσει να τα μεταφέρω στους νέους, ώστε να μπορέσω να τους βοηθήσω με τον Α ή τον Β τρόπο να εξελιχθούν περισσότερο, να πάρουν περισσότερες γνώσεις. Δεν έχω λέξεις που με χαρακτηρίζουν. Παλαιότερα, αν ήθελες να σου πω λέξεις που με χαρακτήριζαν σαν προσωπικότητα θα σου έλεγα ότι ήμουν προκλητικός, εκκεντρικός, σκληρός, 100% επαγγελματίας. Τώρα, στο 2017, οι λέξεις που θα με χαρακτηρίσουν είναι ότι είμαι ένας άνθρωπος επί της ουσίας δημιουργικός, ότι με ενδιαφέρει μέσα από εμένα να εξελίσσονται καριέρες και δουλειές άλλων ανθρώπων. Με ενδιαφέρει να βοηθήσω. Με ενδιαφέρει να πάω τη μόδα παρακάτω όσο μπορώ κι εγώ μαζί με όλους τους άλλους και μ’ενδιαφέρει, αν τα καταφέρουμε σε αυτόν το χώρο που όλοι τρώγονται μεταξύ τους, να φέρουμε μία ομόνοια. Να σέβεται ο ένας τον άλλον, να αγαπάει ο ένας τον άλλον και σαν κλάδος όλοι εμείς που ασχολούμαστε με τη μόδα ο καθένας στο πόστο του να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε σαν κλάδος και να διαφυλάξουμε τα κεκτημένα μας.

Όταν ήρθατε στην Ελλάδα, φέρνοντας έναν αέρα από το εξωτερικό, εισαγάγατε κάποιους όρους, έννοιες, που τότε δεν υπήρχαν: Πρωτοπορία, επαγγελματισμός κ.α. Τι κόστος υπήρχε για όλο αυτό;

Φυσικά και υπήρχε κόστος, αλλά υπήρχαν και πολλά οφέλη. Το κόστος ήταν η σκληρή δουλειά. Το πρόγραμμά μου για πάρα πολλά χρόνια περιελάμβανε 2 με 3 ώρες την ημέρα ύπνο, χιλιάδες δουλειές, χιλιάδες ευθύνες, τρομερό άγχος. Τα οφέλη ήταν ότι έγινα αναγνωρίσιμος πάρα πολύ νωρίς τότε, ότι έζησα αυτό που λέμε το να είσαι αναγνωρίσιμος, όλα αυτά που σου προσφέρει στις καλές εποχές, τότε που οι αναγνωρίσιμοι ήταν δύσκολο του να γίνει κάποιος. Τώρα είναι πανεύκολο. Τότε δεν υπήρχαν τα social. Το έζησα, όπως έζησα και την υπερέκθεση, κάτι που κάποια στιγμή το μάζεψα και εκεί πέρα που ήμουν σε ένα έντονο προφίλ και φωτογραφιζόμουν με τα μακρυά μου μαλλιά και τις τρέλες που έκανα. Και έκανα και δηλώσεις τρελές για την εποχή και σοκαριστικές. Κάποια στιγμή κάθισα στον καναπέ και είπα «έλα βρε μαζέψου» και μαζεύτηκα, το γύρισα τούμπα και πέρασα πια σε ένα χαμηλό προφίλ, το οποίο το διατηρώ και μέχρι σήμερα.

Ανεκπλήρωτα όνειρα έχει ο Κωνσταντίνος Κασπίρης;

Φυσικά και έχω. Αν πω ότι δεν έχω ανεκπλήρωτα όνειρα θα πω ότι πρέπει να ξαπλώσω και να περιμένω να πεθάνω. Όλοι οι άνθρωποι μέχρι το τέλος της ζωής τους έχουν όνειρα και αλίμονο αν δεν είχαν όνειρα. Στη φάση που είμαι τώρα δεν μπορώ να πω ότι έχω όνειρα καριέρας, γιατί την καριέρα μου την έχω ζήσει. Θέλω ό,τι κάνω, και κάνω και πολλά πράγματα απ’ο,τι ξέρεις, να έχουν τη σφραγίδα μου και να είναι και άψογο τουλάχιστον με τα δικά μου μέτρα. Ευτυχώς, τα δικά μου μέτρα είναι αποδεκτά και από τον κόσμο. Επίσης, ένα όνειρο θα ήταν να μπορέσω το fashionistas.com.gr να το εξελίξω, έτσι ώστε να γίνει ένα stage μόδας και για νέους σχεδιαστές και για νέους στιλίστες και για τον κόσμο της μόδας να γίνει μια πλατφόρμα που να προωθεί κόσμο, που να δείχνει δουλειές, που να βοηθήσει γενικά την εξέλιξη της χώρας.

Ποια είναι τα επόμενα επαγγελματικά βήματα, οι επόμενοι στόχοι;

Ο στόχος μου είναι να εξελιχθεί πολύ το fashionistas.com.gr. Φυσικά τα νέα μου παιδιά, τα ευεργετικά λάδια που για να τα αποκτήσεις υπάρχει waiting list, τα Soli Dharma. Άλλος στόχος μου είναι να εξελίξω λίγο το θέμα όσον αφορά τα διάφορα events μόδας, τα οποία γίνονται στην Ελλάδα. Να υπάρχει μία σφαιρικότερη αντιμετώπισή τους και να μπερδεύεται η μόδα με άλλες μορφές τέχνης, όπως εικαστικά, μουσική και να έχουν μια διαφορετική μορφή αυτά τα events. Μια πληρέστερη καλλιτεχνική διάθεση. Υπάρχουν πολλά σχέδια. Ένα σχέδιο, το οποίο είναι και άμεσο, είναι τα fashionistas nights, τα οποία θα είναι conceptual events, τα οποία θα προσπαθούν να παντρεύουν διάφορες μορφές τέχνης. Θα είναι θεματικά το καθένα και ο σκοπός είναι να γίνονται 2 φορές το μήνα και μέσα από αυτά να παρουσιάζεται η δουλειά Ελλήνων σχεδιαστών και μόνο μ’ έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο μέσα από ειδικές, ιδιαίτερες εικαστικές εικόνες, τις οποίες στο εξωτερικό μου τις ζητάνε ήδη πάρα πολύ. Πρέπει να δείξουμε ότι πρέπει να υπάρχει πασαρέλα και ήδη υπάρχει μια εβδομάδα μόδας, η Athens Exclusive, η οποία εμένα μου αρέσει σαν οργάνωση και την ξεχωρίζω και εξελίσσεται συνέχεια, αλλά εκτός από την εβδομάδα μόδας. πρέπει να γίνονται συνεχώς πράγματα και μέσα απ’όλα αυτά να φαίνονται τα νέα παιδιά, οι νέοι σχεδιαστές.

Θα ήθελα να κλείσουμε με στιλιστικές συμβουλές. Τι πρέπει να προσέχουν οι αναγνώστριες/τες του PrimaDonnaVera.gr;

Οι αναγνώστριες και οι αναγνώστες του PrimaDonnaVera .gr θα πρέπει πρώτα απ’όλα να καταλάβουν και να ανακαλύψουν τι σημαίνει προσωπικό στυλ. Εκεί πέρα πρέπει να επενδύσουν, γιατί αναπτύσσοντας το προσωπικό τους στυλ θα μπορέσει να ξεπεράσει την αδυναμία του, να αποκτήσει όλα αυτά τα οποία θα ήθελε. Το προσωπικό στυλ είναι αυτό το οποίο βγάζει την προσωπικότητά μας προς τα έξω. Όσοι άνθρωποι ξεχώριζαν για την εικόνα τους, επένδυαν πάνω σε αυτό. Τώρα όμως λόγω κρίσης στον Έλληνα είναι δεκτικό.

Οι φωτογραφίες είναι από το αρχείο του Κωνσταντίνου Κασπίρη

Share this...
Share on FacebookShare on LinkedInPin on Pinterest

RELATED ARTICLES

Τζέιμς Γκαλάνος: Ένας σχεδιαστής-θρύλος της υψηλής ραπτικής

Τζέιμς Γκαλάνος: Ένας σχεδιαστής-θρύλος της υψηλής ραπτικής

O Τζέιμς Γκαλάνος (James Galanos) γεννήθηκε στις 20 Σεπτεμβρίου 1924 και απεβίωσε στις 30 Οκτωβρίου 2016. Ήταν Αμερικανός σχεδιαστής μόδας, ελληνικής καταγωγής. Θεωρείται ο άρχοντας του prêt-a-porter. Έγινε γνωστός για τη δεξιοτεχνία του στην κοπή

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ERDEM x H&M: Από τις 2 Νοεμβρίου κοντά μας η νέα συλλογή

ERDEM x H&M: Από τις 2 Νοεμβρίου κοντά μας η νέα συλλογή

Η γνωστή σε όλους εταιρία ρούχων H&M μας έχεις συνηθίσει σε εντυπωσιακές συνεργασίες με οίκους μόδας και πετυχημένους σχεδιαστές. Αυτή τη φορά σειρά έχει ο σχεδιαστής Erdem από το Λονδίνο, ο οποίος για πρώτη φορά

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
Klothό: Η Αλεξάνδρα Θεοχάρη υφαίνει την παράδοση του αργαλειού σε έργα τέχνης

Klothό: Η Αλεξάνδρα Θεοχάρη υφαίνει την παράδοση του αργαλειού σε έργα τέχνης

Ο αργαλειός της Κρήτης και η παραδοσιακή τέχνη της Υφαντικής αναβιώνουν δημιουργικά μέσα από τη φαντασία, το μεράκι και την καλλιτεχνική ματιά της Αλεξάνδρας Θεοχάρη. Η αγάπη της για το χειροποίητο, τα κρητικά υφαντά, τη

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ